середа, 5 вересня 2018 р.

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ПЕДАГОГІВ


Пам’ятка для педагогів: 5 фраз, які не варто говорити дітям

Народна мудрість каже: «Слово – не шабля, та глибоко ранить». І це справді так. EtCetera дізнавався, які фрази можуть завдати шкоди дитині та травмувати її.
ФРАЗИ-ІЗОЛЯТОРИ. Коли дитина їх чує, почувається зацькованою та непотрібною.
Приклади фраз:
– «Відійдіть від нього всі, нехай собі співає сам деінде»;
– «Я тебе навіть не хочу слухати»;
– «То я мушу мамі розповісти, що ти відмовляєшся вчити пісню?».
Такі фрази провокують дитяче цькування. Іншим дітям страшно опинитися на місці «відкинутої» дитини, але вони бачать її приниження та відчувають власну перевагу. Фрази, в яких педагог посилається на маму й тата, лякають дитину, руйнують її емоційні зв’язки з батьками, формують відчуття, що її покинули, адже батьків виставляють як загрозу й джерело покарання.
ФРАЗИ-ОЦІНКИ. Діти легко звикають до того, як їх оцінює педагог: «Дорослий знає краще, який я є».
Приклади фраз:
– «Поглянь, на кого ти схожий!»;
– «З таким лінивим хлопчиком ніхто не дружитиме»;
– «Не виконуватимеш вправи – залишишся нерозумним»;
– «Ще раз так зробиш – тебе виженуть із дитсадка!».
Після цього виховні впливи на дитину, яка погодилася з тим, що вона погана, уже неможливі. Такими фразами педагог програмує дітей на негативне майбутнє. Діти зневіряються, стають пасивними, припиняють фантазувати про своє майбутнє, не бачать позитивні перспективи.
ФРАЗИ-РОЛІ. Дитина дошкільного віку опановує гендерні моделі поведінки, вчиться усвідомлювати себе представником певної статі. Хлопчики пробують захищати інших, відстоювати свої інтереси. Дівчатка – виявляти турботу, ніжність тощо.
Приклади фраз:
– «Ти співаєш, як хлопчисько/дівчисько»;
– «Вередуватимеш, ніхто тебе заміж не покличе»;
– «Справжні хлопчики не плачуть».
ФРАЗИ-ЖАХАЛКИ. Страхи можуть закріпитися і виявлятися впродовж усього життя.
Приклади фраз:
– «Не припиниш кричати, покличу поліцейського»;
– «Якщо не заспіваєш правильно цю фразу, залишишся ночувати в групі разом зі сторожем!».
Страхи негативно впливають на психічний розвиток дитини, роблять її скутою, забирають енергію, якої потім бракує на пізнавальну активність.
ФРАЗИ-СТОПЕРИ. Не можна замінити фізичну активність завмиранням, це призведе до ще більшого «вибуху».
Приклади фраз:
– «Стій на місці!»;
– «Замри!»;
– «Припини крутитися!».
Потреба в русі – базова і надважлива для загального розвитку дошкільників. Якщо педагог постійно зупиняє дитину, забороняє рухатись, це може позначитися на її психоемоційному стані.
Будьте доброзичливими.

За матеріалами сайту:     https://uk.etcetera.media

Немає коментарів:

Дописати коментар