середу, 29 січня 2020 р.

ЗАСІДАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ РАДИ У ФОРМАТІ "СВІТОВОГО КАФЕ"

Дорога до нової школи:ключові питання оновлення змісту навчання.


Чи може бути у похмурий  день щось краще за філіжанку щойно звареного насиченого еспресо чи ароматного американо з вершками? Хіба що дві філіжанки – у приємному товаристві. Недаремно кажуть, що кава – це напій, у якому є душа.
Серед відомих кавоманів світу – великі постаті, які залишили чималий слід в історії. Наприклад, Оноре де Бальзак щодня випивав близько 60 філіжанок кави. Така без перебільшення кінська доза згодом згубно позначилася на його здоров’ї, однак письменник продовжував вживати ароматний напій до кінця своїх днів. Вольтер уживав трішки менше – 50 чашок кави на день, і помер у досить поважному віці, залишивши по собі велику філософську спадщину. Людвіг ван Бетховен хоч пив каву не надміру часто, зате полюбляв дуже міцний напій.
Неймовірний аромат, багатий смак приваблюють і нас. На доказ цього ми теж готували декілька рецептів кави-кави методичної, але не менш  насиченої та смачної. Педагоги гімназії почули  та «скуштували» різні рецепти кави. Яка саме  була до  смаку з’ясовували протягом засідання педради: комусь сподобалася  пряна кава, комусь кава з апельсиновим соком «Сонячна цитринка», хтось смакував каву з імбиром «Різдвяна казка», каву з вишневим соком, а когось захопив рецепт кави з віскі по-ірландськи.
Отже, 27 січня у Краматорській українській гімназії відбулося засідання педагогічної ради з теми: «Дорога до Нової школи: ключові питання оновлення змісту навчання.Інноваційні підходи до проведення сучасного уроку через наскрізні змістові лінії.» Модератор педради Сезько Тетяна Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи запропонувала інноваційну форму проведення засідання- «Світове кафе».
 «Світове кафе» ( «The World Cafe») - метод, що дозволяє організувати жваве обговорення, сфокусовану неформальну дискусію. Є цінним помічником, коли:
•          необхідно в групі людей зібрати інформацію,
•          зробити обмін знаннями, досвідом, вільно поділитися ідеями і думкою,
•          почути, що думають інші з приводу актуальних для організації або спільноти питань.
Технологія дозволяє залучити в розмову кожного учасника, формуючи комфортну атмосферу відкритості, невимушеності і психологічної безпеки, коли можна говорити на рівних.
У яких  ситуаціях  буде корисним застосування:
•          Розробка ідей для нової стратегії
•          Дослідження причин проблемних ситуацій
•          Спільний пошук рішень з важливих питань
•          Формування колективного досвіду, знань
•          Обмін думками з різних питань
Підготовка до організації зборів в форматі «Світове кафе»досить проста: визначити тему або ряд питань, проблем для обговорення, організувати простір і запросити учасників. При цьому визначення теми є ключовим моментом, що обумовлює успіх всього заходу.
Процес  проведення модифікується в залежності від поставлених цілей і завдань. Але можна виділити основні етапи:
Вступ. Запрошені учасники об'єднуються в групи за столами, озвучуються чи визначаються питання, з якими будуть працювати групи, роз'яснюються правила роботи.
Робота в групах. Відбувається в кілька раундів, учасники ротируються між столами, фіксують напрацьовану інформацію, вивчають результати праці попередніх груп.
Завершення. Презентація результатів, підведення підсумків.
Переваги застосування
Дозволяє вести плідний діалог
Групи можуть працювати над частинами однієї теми, або розглядати різні питання.
Не вимагає спеціального устаткування, може проводитися як в приміщенні, так і на свіжому повітрі.
Колективу  педагогів були запропоновані питання для обговорення хранителями за столами:
1.Засіб  інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей --наскрізні лінії .
Хранитель:ПЕРЕУХЕНКО В.О., учитель початкових класів
2 Ресурсне забезпечення  якості освітніх послуг  щодо реалізації  наскрізної  лінії «Екологічна безпека і сталий розвиток»
Хранитель:МІЩЕНКО Н.А., учитель української мови та літератури
3Форми організації колективної діяльності у рамках впровадження наскрізної лінії  «Громадянська відповідальність»
Хранитель:ШЕЛКОВА К.О., учитель зарубіжної літератури
4 Через мотивацію до формування навколо себе життєвого середовища. Наскрізна лінія «Здоров’я та безпека»
Хранитель:ДМИТРІЄВА І.Г., учитель англійської мови
5.Особливості запровадження наскрізної змістової лінії «Підприємливість та фінансова грамотність».
Хранитель:ІЛЬЧЕНКО І.І., учитель математики
У ході роботи дійшли деяких висновків:
Наскрізні змістові лінії можна реалізовувати через відповідні форми роботи:
ü  методи інтегрування допомагають зрозуміти, що все в житті взаємопов’язане, і отримані на інших уроках знання можуть знадобитися будь-коли;
ü  кооперативне навчання формує лідерські якості, соціальні вміння, вміння працювати в команді;
ü  рольові та ділові ігри ефективні тому, що наближають ситуацію до реального життя;
ü  проектні технології формують творче мислення, почуття відповідальності, вміння працювати в команді та презентувати результати своєї роботи;
ü  інтерактивні методи забезпечують активну діяльність учнів на уроці;
ü  перебування за межами класу на екскурсії або дослідженні мотивує та активізує дітей до пізнання нового;
ü  звернення до досвіду учнів перетворює їх на активних учасників навчального процесу та пов’язує навчання з життям;
ü  самооцінювання формує здатність до самоаналізу, вміння бачити власні помилки;
ü  взаємооцінювання виховує вміння порівнювати, аналізувати, оцінювати інших та сприймати критику на свою адресу.
Ми повинні сформувати готовність та здатність учня до міжкультурної комунікації,  уміння користуватися інформацією,
 володіти навичками взаєморозуміння, а також розвивати необхідні якості для взаємодії з представниками інших країн і культур,
сформувати творчу та відповідальну особистість, яка здатна постійно навчатися, критично мислити та генеруватиме нові ідеї.
Впровадження змістових ліній призведе до того, що зміст і цілі навчального процесу перебудуються таким чином, щоб  освіта стала здатна до своєчасної підготовки людей до нових умов існування та могла дати їм такі знання й уміння, які дозволили б не тільки успішно адаптуватися у новому соціальному та інформаційному середовищі, але й активно впливати на нього в інтересах збереження й подальшого розвитку людського суспільства та довкілля.