суботу, 20 жовтня 2018 р.

НУШ.СТАРТ ВПРОВАДЖЕННЯ НОВОГО ДЕРЖСТАНДАРТУ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ У КРАМАТОРСЬКІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ГІМНАЗІЇ



НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА   (НУШ)
СТАРТ РЕФОРМИ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ.

1 вересня 2018 року  стартувала повномасштабна реформа загальної середньої освіти, учні всіх перших класів України,   у тому числі  60 учнів 1-х класів Краматорської української гімназії, почали  навчатись за новим  Державним стандартом  початкової освіти.
Це довготермінова реформа, але сьогоднішні школярі повинні відчути зміни й отримати кращу якість освіти вже сьогодні.




 НУШ.  ЗМІНИ В ОРГАНІЗАЦІЇ  НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В 1-Х КЛАСАХ
У КРАМАТОРСЬКІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ГІМНАЗІЇ.

ЯК ЗМІНИЛИСЯ  МЕТОДИ НАВЧАННЯ ТА ЗМІСТ У ГІМНАЗІЇ?

Кожного ранку проводяться ранкові зустрічі, під час яких діти обмінюються новинами, дізнаються  про плани на день.
Повсякденне навчання  цікаве та успішне.  Для підвищення цікавості дітей знання з різних галузей поєднуються в інтегровані теми.
Навчальні заняття в рамках кожної теми організовані як «міні-уроки», які переходять в активну діяльність дітей в малих групах.
Планування тем здійснюється за активної участі самих учнів за схемою:
«Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися».  Таким чином формується почуття відповідальності учнів за свій час і свій вибір.
ЩО ЗМІНИЛОСЯ  У КЛАСНІЙ КІМНАТІ?
Освітнє середовище організоване таким чином, щоб кожна дитина почувала себе у класі затишно і безпечно, а кожен клас відображав ту спільноту дітей, яка там навчається.
Навчальний простір   у перших класах Краматорської української гімназії з 1 вересня 2018 року облаштований так, щоби задовольнити  індивідуальні потреби кожної дитини та сприяти  роботі дітей в малих групах. Переконані, що спільна робота у шкільному колективі сприятиме  розвитку взаємоповаги і відповідальності.
Водночас,  у класі є місця, де дитина може побути наодинці. Так само виділено місця, де  діти  можуть  зберігати  особисті речі .
Стіни і меблі не лише класної кімнати, а й у коридорах, використовуються для розміщення робіт учнів. Така увага до дитячої праці й творчості підвищує їхню самооцінку і формує гідність.

У підготовці до нового навчального року ми врахували безліч речей.  
Ми поєднали  різні компоненти в систему семи навчальних зон: Відкриттів, Новин, Матеріалів, Комунікативна і Тематична Зони, Зона Вчителя і Зона Тиші.
ЗОНА ВІДКРИТТІВ
Це зона для всіх тих речей, що розпалюють уяву дитини. Вона містить мистецькі та крафтові матеріали, настільні ігри, веселі книги та журнали.
ЗОНА НОВИН
Зона Новин допомагає  управляти своїм класним календарем, запланованими завданнями і проектами,святами, урочистостями. Тут показано і прогноз погоди, температура повітря та світові новини. Тут учні можуть ділилися особистими або навчальними новинами.
ЗОНА МАТЕРІАЛІВ
Зона Матеріалів створюється для того, щоб підготуватися до роботи. Тут можна знайти розкласти олівці, ручки, маркери, степлери, ножиці, папір, клей, стрічки, скріпки, тканину, паперові рушники, довідкові матеріали, методичні посібники, довідники, підручники, блокноти і журнали.
КОМУНІКАТИВНА ЗОНА
Ця зона задовольняє кілька цілей. Тут учням можна нагадувати, що ми всі працюємо для досягнення спільної мети. Ця зона для обговорень того, що було вивчено,  для заведення нових знайомств, для запитань-відповідей, а також рефлексій. Ці обговорення дають вчителю можливість оцінити прогрес дитини й отримати інформацію на майбутнє.
ЗОНА ТИШІ
Ділити простір класу, коли у ньому 30 учнів, не завжди легко. Деякі учні воліють працювати на самоті, тоді як іншим просто потрібна Зона Тиші, щоб робити завдання, читати, писати, рахувати або рефлексувати. Запасний стіл і стільці в кутку кімнати можуть бути використані для Зони Тиші.
ТЕМАТИЧНА ЗОНА
Ця зона відводиться для технічних інструментів, тематичних  книг, ігор. на стіну візуальні ефекти і реальні об’єкти.
ЗОНА ВЧИТЕЛЯ
Зона вчителя – маленький оазис. Вона допомагає управляти  учителю всіма професійними
обов’язками. Ця зона – це професійний простір учителя. У  приміщенні та класах  у Краматорській українській гімназії комфортно та безпечно.

ЯК ДОПОМАГАЮТЬ БАТЬКИ?
Відомо, що до  початкової школу дитина вже потрапляє з великим багажем знань і навичок. Вона вміє розмовляти, їсти, одягатися, орудує простими знаряддями, доглядає за собою, має навички гігієни. Батьки – це перші вчителі й найкращі знавці своєї дитини.
Ми прикладаємо усі зусилля для того, щоб разом із батьками утворити партнерство, у центрі якого знаходиться дитина.
Батьки можуть співпрацювати з учителем у такий спосіб:
  • брати участь у постійному діалозі, у тому числі – у батьківських зборах;
  • організовувати додаткову комунікацію (групи у месенджерах, інформаційні розсилки, «батьківські зустрічі», обміни книжками та іграми);
  • допомагати в організації заходів, проведенні класних і позакласних занять.
Коли батьки співпрацюють з учителем, дитина бачить, що всі значимі для неї дорослі піклуються про неї. Відтак зростає і самоповага.
Об’єднання зусиль учителів і батьків сприяє особистісному зростанню дитини і полегшує засвоєння матеріалу. Ось чому важливо зробити  нашу нову школу і дім одним цілим для дитини.
Роль учителя змінюється Крім передачі знань учитель буде формувати спільноту, сприяти формуванню позитивної самооцінки, розвивати ключові навички для життя. Зокрема, будуть виховуватися цінності свободи і відповідальності. Вміння формувати і відстоювати власну точку зору, слухати інших, ділитися, досягати компромісів. Разом з учителем учні  уже розробили  правила поведінки в класі.
Відтак: разом – ми сила.