Творчість - початок усього існуючого.
Лао Цзи
Педагогічна
діяльність, яка є сплавом науки й
мистецтва, за своїми компонентами завжди
передбачає творчість.
В.Сухомлинський
Розвиток сучасної освіти
концентрується на підготовці конкурентоспроможних, творчих особистостей.
Актуальною є проблема виявлення, розвитку та
виховання молодого покоління на всіх рівнях освітньої
системи.
Колись великий А.Ейнштейн
висловив дуже цікаву думку: відкриття неможливо зробити,
якщо дотримуватись абсолютної логіки. То що ж потрібно хоча б для маленького
відкриття, не для всього людства, а хоча б для себе?
Відповідь на це запитання досить проста: потрібно мислити творчо, мати добре
розвинуті творчі здібності.
А що ж таке "творчі здібності"?
Німецький психолог Е.Фромм казав, що
творчість – "це здатність дивуватися і пізнавати,
уміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях, це
налаштованість на відкриття нового і здатність до глибокого
усвідомлення свого досвіду."
Тому вважаємо, що основними ознаками творчих
здібностей є:
Ø
Швидкість мислення -
кількість ідей, які виникають за одиницю часу.
Ø
Гнучкість мислення - здатність швидко і без
особливих зусиль зосереджуватися на кількох
думках, осмислювати інформацію, отриману з одного контексту, для
використання в іншому.
Ø
Оригінальність - здатність
до генерації ідей, які відрізняються від загальноприйнятих; парадоксальних,
несподіваних рішень. Вона пов'язана з цілісним баченням
усіх зв'язків і залежностей, непомітних під час
послідовного логічного аналізу.
Ø
Допитливість - здатність
дивуватися, зацікавленість і величезне прагнення нових
знань.
Ø
Точність - здатність
удосконалювати й доводити до кінця свою працю.
Ø
Сміливість - здатність сприймати рішення в
ситуації невизначеності, не лякатися
власних висновків, ризикуючи особистим
успіхом і репутацією.
Чи можна сказати, що ці здібності природні, чи вони піддаються впливові середовища?
Один із творців системи вимірювання творчих здібностей – Г.Торренс – сказав із цього приводу, що спадкоємний потенціал не є найважливішим показником майбутньої творчої продуктивності.
Перетворення
творчих імпульсів дитини на творчий характер здебільшого залежить від
впливу батьків, учителів та інших дорослих.
Родина і школа можуть розвинути або знищити її творчий потенціал. Тому,
навчиться дитина робити великі й маленькі відкриття чи ні, залежить багато в чому від нас.
Переконана, що творчий потенціал можна розвинути.Переглянути паспорт проекту у DOC-форматі.
Немає коментарів:
Дописати коментар