Проект "Гармонійний розвиток і самовдосконалення особистості"

                                           Творчість - початок усього існуючого.
Лао Цзи

Педагогічна діяльність, яка є сплавом науки й мистецтва, за своїми компонентами завжди перед­бачає творчість.
В.Сухомлинський

Розвиток сучасної освіти концентрується на підготовці конкурентоспроможних, творчих особистостей. Актуальною є проблема виявлення, розвитку та виховання молодого покоління на всіх рівнях освітньої системи.
Колись великий А.Ейнштейн висловив дуже цікаву думку: відк­риття неможливо зробити, якщо дотримуватись абсолютної логіки. То що ж потрібно хоча б для маленького відкриття, не для всього людства, а хоча б для себе? Відповідь на це запитання досить проста: потрібно мислити творчо, мати добре розвинуті творчі здібності.
А що ж таке "творчі здібності"?
Німецький психолог Е.Фромм казав, що творчість – "це здатність дивуватися і пізнавати, уміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях, це налаштованість на відкриття нового і здатність до глибокого усвідомлення свого досвіду."
Тому вважаємо, що основними ознаками творчих здібностей є:
Ø    Швидкість мислення - кількість ідей, які виникають за одиницю часу.
Ø    Гнучкість мислення - здатність швидко і без особливих зусиль зосереджуватися на кількох думках, осмислювати інфор­мацію, отриману з одного контексту, для використання в ін­шому.
Ø    Оригінальність - здатність до генерації ідей, які відрізняються від загальноприйнятих; парадоксальних, несподіваних рішень. Вона пов'язана з цілісним баченням усіх зв'язків і зале­жностей, непомітних під час послідовного логічного аналізу.
Ø    Допитливість - здатність дивуватися, зацікавленість і ве­личезне прагнення нових знань.
Ø    Точність - здатність удосконалювати й доводити до кінця свою працю.
Ø    Сміливість - здатність сприймати рішення в ситуації неви­значеності, не лякатися власних висновків, ризикуючи особис­тим успіхом і репутацією.
     Чи можна сказати, що ці здібності природні, чи вони піддають­ся впливові середовища?
     Один із творців системи вимірювання творчих здібностей – Г.Торренс – сказав із цього приводу, що спадкоємний потенціал не є найважливішим показником майбутньої творчої продуктивнос­ті.
    Перетворення творчих імпульсів дитини на творчий характер здебільшого залежить від впливу батьків, учителів та інших до­рослих. Родина і школа можуть розвинути або знищити її творчий потенціал. Тому, навчиться дитина робити великі й маленькі від­криття чи ні, залежить багато в чому від нас.
         Переконана, що творчий потенціал можна розвинути.

Переглянути паспорт проекту у DOC-форматі.
































Немає коментарів:

Дописати коментар