пʼятницю, 11 лютого 2022 р.

ЗАМАЛЬОВКА ПРО СУЧАСНОГО УЧИТЕЛЯ

Шановні колеги! Вдячна, що Ви завітали на сторінки мого блогу. Дякую за Ваші відгуки. Для мене важливо ділитися з Вами та отримувати зворотній звязок від Вас. Сподіваюся, що так буде і надалі.

 Головний тренд у сучасній освіті — це зміни у світогляді, у психології людей, які починають працювати вчителями; зміна ролей, які вони виконують в освіті. Сучасні методи виключають фронтальне навчання та ретранслювання знань. Сьогодні передусім важливо володіти так званими soft skills — вмінням працювати в команді, вирішувати проблеми та знаходити творчі рішення, відчувати задоволення й щастя від діяльності, від життя. Сьогодні ми  легко переходимо на онлайн освіту (у звязку з пандемією) і все більше переконуємося, що діяльність школи неможлива без  особистості вчителя. У контексній формулі Нової школи одне з визначальних місць відводиться вчителям нової формації, які мають мотивацію, націлені на успіх. Такі вчителі виконують в освітньому процесі ролі наставника, фасилітатора, консультанта, менеджера, перебувають в авангарді суспільних та освітніх перетворень. Але, як і завжди, при впровадженні будь-якої реформи ( а їх було чимало на моєму педагогічному шляху) ми захоплюємося нововведеннями, новотермінами, новотеоріями та новотехнологіями і втрачаємо чи не замислюємося над тим, що втрачаємо головне   особистість учителя, який сам має вміти працювати у команді, сам має критично оцінювати  потік інформації, має  стати супервізором. А він приміряє нові ролі, і десь там губиться.

Українська школа буде успішна, якщо до неї прийде успішний учитель. Він – професіонал і щаслива  особистість – вирішить дуже багато питань щодо якості викладання, обсягу домашніх завдань, комунікації з дітьми та адміністрацією школи. До дітей має прийти людина-лідер, яка може вести за собою, яка любить свій предмет, яка його фахово викладає, разом із  тим –  він щасливий, натхненний, упевнений, організований. Імпонують  наступні висновки:

ü Вчитель має бути готовим до процесу оновлення педагогічної системи

ü Сьогоднішнє завдання вчителя – створити умови для розвитку учня, його здібностей, творчого сприйняття знань, виробити вміння самостійно мислити, мотивацію до вивчення предметів

ü Учень має навчитися не тільки відповідати на запитання, а й вміти їх ставити і шукати на них відповіді

ü Сучасний вчитель – демонструє універсальні й предметні способи дії, ініціює дії учні, корегує і консультує їх, знаходить способи включення в роботу всіх, створює умови для набуття життєвого досвіду, є партнером учнів та батьків

ü Сучасний вчитель ставить мету конкретну, чітко сформовану; вимірювальну, реальну, можливу для досягнення, визначену в часі

ü Виробити в учня потребу та  вміння навчатися впродовж життя може тільки той, хто сам постійно навчається, вміє і бажає цього.

Тож, будьте сучасними, але не втрачайте любов до життя, смакуйте кожною миттєвістю, насолоджуйтеся тим, що робити й лише тоді будете цікавими для своїх учнів. А інакше навіщо!