четвер, 22 лютого 2018 р.

УРЯД ЗАТВЕРДИВ НОВИЙ СТАНДАРТ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ


У середу, 21 лютого, Кабінет міністрів затвердив новий Стандарт початкової освіти. Саме за ним уже наступного навчального року навчатимуться усі перші класи. Робота над цим документом тривала близько року – за цей час його кілька разів переписали, змінили структуру і знов переписали. Та головне лишилося незмінним – компетентнісне навчання і орієнтація на результат.
Державний стандарт початкової освіти – це базовий документ, який визначає основні засади й підходи до навчання в початковій школі, а також вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання здобувача освіти і загальний обсяг навчального навантаження.
У загальній частині документу написано, що він є першою частиною Державних стандартів повної загальної середньої освіти, які охоплюють усі три її рівні.
Після затвердження Стандарту початкової освіти МОН має затвердити Типові навчальні програми.
Чим особливий цей Стандарт
Головна ідея Нової української школи і нового Стандарту зокрема – навчання, побудоване на компетентностях. Закон “Про освіту” дає таке визначення компетентності: “динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність”. Простими словами це – здатність використовувати знання і навички у своєму житті.
У цьому Стандарті передбачені ті ж самі компетентності, що й у законі:
·        вільне володіння державною мовою;
·        здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
·        математична компетентність;
·        компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
·        інноваційність;
·        екологічна компетентність;
·        інформаційно-комунікаційна компетентність;
·        навчання впродовж життя;
·  громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
·        культурна компетентність;
·        підприємливість та фінансова грамотність.
Отже, реформа освітньої системи набирає обертів, від учителя, який йде до класу сьогодні, залежить, яким буде результат. Тож не зволікаймо, навчаємося, змінюємося, йдемо у ногу із змінами.
Повну інформацію можна отримати за посиланням:
http://nus.org.ua