неділю, 5 листопада 2017 р.

МОНІТОРИНГ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ


    Учні 1(5)-х класів Краматорської української гімназії учасники моніторингу сформованості читацької та математичної компетентностей, який відбудеться 22 листопада 2017 р.
      Усього для апробації відібрано 44 загальноосвітні навчальні заклади в 9 регіонах України. Із 7 до 30 листопада пройде другий пілотний етап моніторингу початкової освіти. Його основне завдання – удосконалити технологічні процеси проведення моніторингу, а також апробувати тестові завдання та анкети для учнів-випускників початкової освіти.
             Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України до вибірки учасників другого пілотного етапу потрапили загальноосвітні навчальні заклади з 13 регіонів України (м. Київ, Вінницька, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Івано-Франківська, Київська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Рівненська, Харківська, Херсонська області). Оскільки теперішні четвертокласники ще не оволоділи навчальною програмою початкової школи, у пілотуванні братимуть участь учні 5-х класів 2017/18 навчального року.
Які завдання отримають учні?
       Завдання для моніторингу сформованості читацької та математичної компетентностей відповідають чинним навчальним програмам для початкової школи, а також ураховують ключові новації в змісті загальної середньої освіти, пропоновані концепцією «Нової української школи».
Чи потрібно спеціально готуватися до цих завдань?
       Ніякої додаткової підготовки учнів до проходження моніторингу сформованості читацької та математичної компетентностей не потрібно. 
Анкета для учня та анкета для учителя – навіщо це потрібно?
      Окрім оцінки стану сформованості читацької та математичної компетентностей четвертокласників, метою моніторингу також є визначення чинників, що впливають на результати навчання учнів. У більшості міжнародних досліджень приділено цьому аспектові велике значення, адже завдяки йому можна виявити причини значних відмінностей у рівнях навчальних досягнень учнів, і, як наслідок, мінімізувати їх. Фахівці робочої групи розробили спеціальні анкети для учнів, а також їхніх учителів. Інформація, отримана з анкет, дасть змогу експертам з’ясувати міру впливу на рівні навчальних досягнень учнів різних чинників, як-от: соціально-економічний стан родини, освіта батьків, відвідування дитиною дошкільного навчального закладу, практика читання дитиною в школі й удома, форми і методи роботи вчителів, особливості виконання учнями домашніх завдань з математики та читання. 
Що передбачає апробація інструментів дослідження?
      Проведення якісних моніторингових досліджень передбачає використання каліброваних завдань з високими психометричними характеристиками. Для цього укладені завдання апробують, тобто перевіряють їхню валідність, надійність, об’єктивність, обґрунтованість, ефективність і прийнятність результатів. Апробація дає змогу відібрати завдання різної складності: легкі, оптимальні, складні, а також виміряти їхню розподільну здатність. Для моніторингового дослідження використовуватимуться лише ті завдання, які пройдуть змістове рецензування експертами, а також матимуть високі психометричні показники.
Чи буде оцінюватись успішність виконання учасниками завдань?
     Результати апробації не будуть використані для оцінювання рівня навчальних досягнень учасників і не будуть оприлюднені. Анкети дослідження також будуть апробовані. Це дасть змогу визначити ступінь розуміння учнями змісту запитань анкети та особливостей роботи з нею.