понеділок, 3 червня 2019 р.

ПЕРШІ РЕЗУЛЬТАТИ ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОЕКТУ «ВИВЧАЙ ТА РОЗРІЗНЯЙ»


Нагадаю, що проект «Вивчай та розрізняй» (Learn to Discern) реалізує Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) у партнерстві з Академією української преси та StopFake. Його активно підтримує Міносвіти, а фінансують посольства США та Великої Британії. 
У Краматорській українській гімназії реалізує завдання проекту  учитель української мови та літератури, історії та мистецтва  серед учнів  8-9-х класів.
Ключовим під час уроків з української мови та літератури стала робота з текстами: тренувалося вміння розрізняти стиль, аналізувати тези, визначати лінгвістичні маніпуляції.  Коли  вивчали  обкладинки книг різних видань , то сконцентрувалися  на візуальному контенті: як тут автори можуть маніпулювати емоціями, змінюючи ракурси висвітлення подій, як змінюючи  картинку  можна привернути увагу до тієї чи іншої проблеми, яку зображено у тексті.
Надані матеріали організаторами проекту, розробки уроків, вправи дали можливість нам самим розробляти власні уроки, вплітати у канву уроку матеріал, який дає змогу критично переосмислювати навчальний матеріал, робити висновки, відрізняти неправдиву інформацію від правди.
Використання сучасного медійного контексту та контенту дозволяє інакше подивитися на традиційні теми. Участь у проекті показала, що уроки стали жвавішими, сучасними, ефективнішими. А результат, думаю, не забариться. Якщо учні стануть  більш критично ставитися до того потоку інформації, що отримують сьогодні з різних  джерел, будуть медіаграмотними, то ми закладемо підвалини до мислячого суспільства, за яким майбутнє.
 Опрацювуємо у групах  матеріали на уроці української мови.
 Учимося розумінню, що таке маніпуляція і як її розпізнати, що таке емоційне сприйняття інформації і як його трансформувати в критичний аналіз.


Розрізняємо, що таке факт, судження.






Розуміємо важливість дотримання фактів під час спілкування.