неділю, 4 листопада 2018 р.

ШКОЛА БОЙОВОГО ГОПАКА ІМ. ВАСИЛЯ СТУСА У М.КРАМАТОРСЬКУ. ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ СЕМІНАР З БОЙОВОГО ГОПАКА ПРОВЕДЕНО НА БАЗІ КУГ.

Протягом  трьох днів, з 1 листопада по 3 листопада 2018 р. на базі Краматорської української гімназії проходив Всеукраїнський семінар з бойового гопака. Школа розпочала свою діяльність  нещодавно. Як зазначає її керівник , Авраменко Віктор Андрійович,  навчатимуть у Школі  не лише бойовим прийомам, а й національним традиціям.
Семінар-тренінг на три дні об’єднав викладачів фізичної культури, тренерів області навколо ідеї відродження та  розвитку  бойового гопака у м.Краматорську. Гості  бойового мистецтва з м. Львова  провели майстер-класи для учасників семінару. З вітальним словом до  учасників семінару звернулася Мозольова М.В., начальник управління освіти Краматорської міської ради.
Історія відродження та розвитку Бойового гопака в Україні розпочалась у 1985 році. Тоді було зібрано матеріал по дослідженню лицарського мистецтва українців. Того ж року, у Львові Володимир Пилат відкрив експериментальну школу з дослідження Гопака, як бойового мистецтва. У 1987 році офіційно засновано  Школу Бойового Гопака. Саме з того часу розпочинається історія розвитку школи.
Бойовий гопак виходить за межі звичайних уявлень про вид спорту чи бойове мистецтво. Перш за все – це комплексна система гармонійного виховання особистості, потужний молодіжний рух, в якому краматорчани не є виключенням.
Сьогодні школа нараховує близько 10 тисяч послідовників по всій країні та світу.
Запис у Школу, заняття якої буде проходити на базі Краматорської української гімназії, триває.

















Сторінка історії.  Бойов́ий гопáк— українське бойове мистецтво, розроблене на основі елементів традиційного козацького бою, що збереглися в народних танцях та власного досвіду дослідника бойових мистецтв львів'янина Володимира   Пилата.
Перш ніж почати роботу з відродження бойового гопака, Володимир Пилат впродовж сімнадцяти років вивчав кьокусін карате, з них вісім років був сенсеєм. Паралельно з кьокусіном вивчав годзю-рю, соне, шотокан карате, кікбоксингдзюдзюцу та айкідо. З початку 80-х років почав досліджувати та систематизувати знання про бойову культуру українців. Узявшись за дослідження народних танців, Володимир Пилат звернув увагу на багатство і різноманітність їх рухів. Він виявив, що українські танці, особливо популярні серед козацтва Гопак та Метелиця, містять у собі дуже багато елементів, не поширених у інших народів і схожих на бойову техніку — удари ногами в стрибку, присядці чи «павучку», різноманітні кроки, відбивання, підсікання, «повзунці», «присядки», «тинки», «копняки» і т. ін. Пізніше ці рухи, належним чином трансформовані до вимог сучасного бойового мистецтва, склали основу технічного арсеналу Бойового Гопака. Таку назву відтворене бойове мистецтво предків отримало через те, що значну частину техніки вдалося розшифрувати завдяки дослідженню народних танців, перш за все Гопака.
У 1985 році було зібрано матеріал з дослідження лицарського мистецтва українців, і у Львові Володимир Пилат відкрив експериментальну школу з дослідження Гопака як бойового мистецтва. У 1987 році офіційно засновано «Школу Бойового Гопака».
У 1996 році 18-19 травня у Львові було проведено перші всеукраїнські змагання із бойового гопака, у яких взяло участь понад 150 учасників. 10-13 квітня 1997 року у Львові проведено другі всеукраїнські змагання (300 учасників із 8 областей України). У жовтні 1997 року бойовий гопак визнано національним видом спорту. У грудні 1997 року зареєстровано «Центральну школу бойового гопака», яка є громадською, позапартійною та позаконфесійною організацією.
У 2001 р. було створено і зареєстровано Міжнародну федерацію бойового гопака, яка займається поширенням бойового гопака за межами країни.
Молодіжний рух. Учні шкіл Бойового Гопака, окрім техніки двобою, вивчають українські національні традиції та обряди, опановують мистецтво співу і танцю, гри на музичних інструментах. Гопаківці виховуються на засадах державницького патріотизму та загальнолюдської моралі, поваги до старших та пошани до своєї історії. Бойовий Гопак пропагує серед підлітків та молоді відмову від куріння, алкоголю та наркотиків, відтягує їх від злочинного світу, сприяє швидшій та ефективній соціальній адаптації молодого покоління.
Різновиди змагань. «Однотан», «Тан-Двобій», «Забава», «Борня», «Герць». «Однотан» — це соло-композиція в музичному супроводі з демонстрацією техніки Бойового Гопака. Вид змагань, коли людина використовуючи удари, відходи, сув'язі, уявляє, що б'ється з декількома супротивниками, і намагається здолати їх. У танцювальному варіанті однотану присутній музичний супровід і деякі елементи змінено заради більшої краси. Однотан оцінюється за майстерність у виконанні технічних елементів і різноспрямованость ударів. Однотан ефективно використовується у реальному бою «Тан-двобій» — попередньо вивчена показова програма з технічних елементів Бойового Гопака, яка виконується одночасно двома учасниками, що імітують двобій у музичному супроводі. «Забава» — різновид двобою з обмеженим дотиком. Головним завданням «Забави» є засвоєння технічних елементів Бойового Гопака та вміння входити в бій і виходити із бойової дистанції. «Борня» — різновид двобою з легким дотиком. В «Борні» дозволена серійна робота на середній та дальній дистанції. «Герць» — різновид двобою із повноцінним дотиком. У «Герці» передбачено кільканадцять видів дотику, які регламентуються правилами змагань згідно з сучасними міжнародними аналогами бойових систем — міжстильового та універсального бою.