вівторок, 12 квітня 2022 р.

ГОТУЄМОСЯ ДО НАПИСАННЯ УНІКАЛЬНОГО МОТИВАЦІЙНОГО ЛИСТА.



Мотиваційний лист  – це давно поширена практика у західних вузах на рівні з аттестатами та іншими документами. Це спосіб пізнати вас більш цілісно та персоналізовано, зрозуміти, чому саме ви повинні стати їх студентом.  Сьогодні сайти рясніють матеріалами щодо написання мотиваційного листа: деякі з них є слушними, деякі – потребують критичного аналізу. Для когось написання мотиваційних листів може бути недосяжною вершиною. Але це зробити можливо, якщо дотримуватися певних правил. Дозволила матеріали щодо написання аркуша узагальнити та пропоную своє бачення та алгоритм підготовки до написання свого унікального аркуша.  Надіюсь, що вони стануть вам у пригоді. Слухайте своє серце та йдіть за мрією.

 

 

УНІКАЛЬНИЙ    МОТИВАЦІЙНИЙ  ЛИСТ

 

 

ОСОБЛИВОСТІ.

Мотиваційний лист – це есе, що дає можливість показати свою особистість і висловити, чому саме найкращий кандидат серед інших, це ваш шанс уявити собі як мотивовану , яскраву та дуже здібну особистість , готову вступити до університету. Зробіть свій лист яскравим особистим описом вашого унікального «я», щоб показати, хто є і чому ви хочете, щоб вас прийняли. Лист підкреслює відповідну інформацію про ваші компетенції, досвід, особистісні якості.

 

ВАЖЛИВО:  Основна вимога написання — це  чіткість, логічність викладу, правдива інформація, стриманість, розважливість . Підготовка такого аркуша вимагає детального дослідження вступником загальної академічної середовища університету та різних освітніх програм, ретельної підготовки . Заклад освіти надасть перевагу вмотивованому абітурієнту.

 

НЕ ЗАБУДІТЬ: Тримати баланс . Мотиваційний лист — це документ і має бути написаний у публіцистичному стилі. Уникайте слів-кліше, які дуже стандартизують мотиваційний лист та «вбивають» саме вашу унікальність. 

 

СТРУКТУРА ЛИСТА.

Лист є результатом особистої творчої праці абітурієнта, тому зазвичай не встановлюється якихось уніфікованих вимог щодо його структури та змісту. Проте заклади вищого освіти можуть публікувати на сайті зразки мотиваційних листів та правила їхнього оформлення (наприклад, щодо структури листа, його обсягу). Тому вступник заздалегідь повинен ознайомитись із сайтом обраного ним університету та підготувати лист відповідно до таких вимог та правил.

 

П'ЯТЬ КРОКІВ ДО   НАПИСАННЯ   УНІКАЛЬНОГО МОТИВАЦІЙНОГО ЛИСТА

 

1.Перед тим, як сісти писати мотиваційний лист, варто провести коротке дослідження   про навчальний заклад, факультет, спеціальність тощо, куди подаєте листа. На що треба звернути увагу: цінності, візія, місія програми закладу – щоб у мотиваційному листі описати, як це збігається з вашими планами на майбутнє та особистою позицією.

2.Уважно читайте опис кандидата – кого бачать серед студентів. Там завжди є ключові слова, які описують якості, навички, риси, компетенції бажаної особи. Сміливо обирайте три якості, в яких ви супер і можете це підтвердити досвідом (навчання, участь у проектах, конкурсах, волонтерській діяльності тощо), копіюйте їх у чернетку вашого мотиваційного листа – і ось, є план на три короткі абзаці головної частини тексту. Без вигадок та зайвої інформації, по суті.

3.Хороший мотиваційний лист має «настоятися» хоча б деяку годину , в залежності від дедлайну.

Вичитайте самостійно відразу після написання, щоб усунути помилки, яких ви припустилися через неуважність чи поспіх, відредагувати стиль, виправити лексичні та граматичні помилки. Перечитайте лист і перевірте, що ви відповіли на всі важливі запитання. Хто ви та для чого звертаєтесь? Як ви дізналися про університет / факультет / спеціальність? Чому ви хочете навчатися в університеті/на факультеті/на спеціальності? Що робить вас найкращим кандидатом, якого можна прийняти? Підсумуйте, яка саме кваліфікація, життєвий досвід, досвід роботи та особисті якості підготували вас до навчання в університеті.

4.Перед відправкою мотиваційного аркуша або інших документів   перевірте такі речі: переконайтеся, що ваше аркуш поміщається на одну сторінку, написану правильним шрифтом . Дайте його прочитати декільком людям для ознайомлення коментарів. Це справді допомагає.

5.Щодо обсягу листа- необхідно дотримуватися вимог ( якщо вони є). Перевищувати чи писати менше – не раджу. Написати більше, а потім корегувати та прибирати зайве до необхідного об'єму –   це важко, проте не так помітно, коли написано мало, а текст треба розтягнути.

НАГАДУВАННЯ :  Зразки лише для натхнення!

 


ПОРАДИ ЩОДО НАПИСАННЯ МОТИВАЦІЙНОГО ЛИСТА

у тому числі й для вступу до навчального закладу за кордоном

 

Головна мета листа для вступу до вузу – переконати членів приймальної комісії в тому, що ви є найкращим кандидатом, якому і потрібно віддати перевагу. За допомогою листа ви налагоджуєте комунікацію з членами приймальної комісії, а для того, щоб ця комунікація виявилася успішною для вас , слід:

·         знати, чого саме чекає від вас цільова аудиторія

·         точно знати, що саме ви хочете отримати від процесу навчання у вузі

·         вміти правильно розповісти про ті унікальні якості, які роблять вас особливим.

 

Такий документ, як мотиваційний лист на англійській мові, допомагає працевлаштуватися та отримання престижного освіти. Саме тому, при написанні листа, пам'ятайте про головні правила:

 

1.     Комісії різних факультетів оцінюють листи за різними критеріями

2.     Згадка про короткострокові і довгострокові цілі навчання вітається

3.     Опис особистого досвіду та досягнення – обов'язково

4.     Коротка характеристика навчання і досягнень у цій сфері – потрібна.

 

Що подобається приймальній комісії?

 

Про що варто згадати, коли ви пишете motivation letter для працю в іноземній компанії або вступу до вузу? Той, хто читатиме ваше листо, напевно чекає того, що отримає відповіді про вас на свої питання з написаного. Тому не варто його розчаровувати.

 

У мотиваційному листі має бути:

·         аналіз особистих якостей (за цим будуть судити, як саме ви оцінюєте собі, а отже, оточуючих)

·         щирість (фальш відчувається відразу, майте на увазі)

·         опис підготовки та мотивація (досвід роботи, досягнення, навички, конкретні вказівки, чому ви вибрали саме цю спеціальність, як плануєте розвиватися і вдосконалюватися в цій сфері)

·       наявність цілей та обґрунтованість обраної програми (важливо вказати, чого саме ви хочете досягти, навчаючись на даній спеціальності і як процес навчання допоможе вам у досягненні ваших цілей)

·         логіка побудови тексту . Вміння добре писати, правильно формулювати думки також важливо для вступу до вузу

 

Що не бажано писати в мотиваційному листі?

 

Розповімо докладніше, чого краще не писати у мотиваційному аркуші.

·         По-перше, постарайтеся уникнути кліше і загальних речей , які не несуть жодної інформації фраз.

·         По-друге, уникайте неоднозначних тем, утримуйтесь від викладу думок на тему політики чи релігії, це особисте.

·          Використовуйте прості слова і речення, не ускладнюйте читачів сприйняття тексту.

·          І найголовніше – не пишіть занадто багато , ніхто не читатиме про вас роман у трьох томах. Це всього лише загальні правила гарного тону у motivation letter.

 

Оформлення мотиваційного листа

 

Зрозуміло, ви можете завантажити шаблони мотиваційного аркуша англійською та написати свій аркуш відповідно до знайдених зразків. І все ж таки, буде краще, якщо ви спробуєте, керуючись загальними рекомендаціями, написати власний лист-есе.

Формати есе:

·         не структуроване. Ви у вільній формі зможете викласти свої цілі, завдання та описати досвід, особисті якості та досягнення

·         есе у вигляді відповідей на запитання. Таке єсе, як правило, пишуть кандидати, які хочуть вступити на програми МВА. У такому разі мотиваційний лист буде складатися з коротких есе-відповідей на окремі питання.

Підходь до організації тексту:

·         Тематичний підхід. Ви акцентуєте увагу на 2-4 темах і розповідаєте про них. Підхід хороший тим, що ви отримуєте можливість провести паралель між двома не пов'язаними у хронологічному плані подіями, які ви хочете порівняти.

·         Хронологічний підхід. Тут все просто: описуєте події у хронологічній послідовності.

 

Як правильно організувати текст?

 

Найцікавіші факти подавайте на початку листа. Хто може дати гарантії, що лист буде дочитаний до кінця?

1.   Факти намагайтеся логічно викладати таким чином, щоб читач міг побачити ваш розвиток як у особистісному, так і у професійному плані.

2. Розділяйте текст на абзаці. Використовуйте слова-зв'язки для переходу від одного абзацу до іншого. Зробіть так, щоб кожен абзац вашого листа був міні-історією із зав'язкою, кульмінацією та логічною розв'язкою.

3.     Вступ – саме та частина аркуша, яка повинна змусити читача прочитати вашу писанину до кінця. Зробіть його цікавим: використовуйте цитати, опис події з життя, незвичайний факт.

4. Висновок – не менш важлива частина листа. Висновок має залишити позитивне враження від прочитаного . На закінчення не потрібно резюмувати кожен параграф, але можна розглянути запропоновані в листі проблеми під іншим кутом, пов'язати їх з більш глобальними проблемами або повніше описати ваші цілі та мотивацію.

5.     Редагуйте лист у кілька етапів. Спершу просто напишіть текст, через день-два варто прочитати його, пізніше – докладно вичитати на наявність граматичних та орфографічних помилок.

 

Фрази, які можна використовувати у тексті листа:

·         I am particularly interested in this job, as ... – Я зацікавлений у отриманні цієї роботи, так як ...

·         I would like to work for you, in order to ... – Я хотів би працювати у вашій компанії

·         My strengths are ... – Мої сильні сторони

·         I would say that my only weakness / weaknesses are ....  But I am looking to improve in this / these area / s. – Можу сказати, що єдиною моєю слабкою стороною є ... Але я працюю над цим.

·         I would be well suited to the position because ... – Я вважаю себе підходящим кандидатом на цю вакансію, тому що

·         My area of ​​expertise is ... – Я спеціалізуюся на...

·         Even under pressure I can maintain high standards. – Навіть під тиском я можу відповідати високим стандартам.

·         I have a lively interest in ... and would appreciate the opportunity / chance to broaden my knowledge by working with you.  – Я дуже зацікавлений в ... і оціню шанс застосувати мої знання в цій роботі.

·         I am highly motivated and look forward to the varied work which a position in your company would offer me. – Я дійсно хочу отримати досвід роботи у вашій компанії на позиції, яку ви зможете запропонувати.

 

Мотиваційний лист можна відразу писати англійською мовою або спочатку написати українською, а потім – перекладати. Ось тільки при перекладі може виникнути ряд неточностей і помилок. Найпоширеніші помилки при перекладі мотиваційного листа англійською мовою – це узгодження часів в складних реченнях, неправильний порядок слів (переклад вимагає перебудови речення), неправильне вживання однини і множини при перекладі.

Це далеко не повний перелік можливих помилок під час перекладу мотиваційного листа на англійську мову. Тому краще  удосконалювати свій навичку Writing за допомогою якісних ресурсів та порад  – і писати motivation letter англійською.



 


 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар