Нагадаю, що проект «Вивчай
та розрізняй» (Learn to Discern) реалізує Рада міжнародних наукових досліджень
та обмінів (IREX) у партнерстві з Академією української преси та
StopFake. Його активно підтримує Міносвіти, а фінансують посольства США та
Великої Британії.
У Краматорській українській гімназії реалізує
завдання проекту учитель української
мови та літератури, історії та мистецтва
серед учнів 8-9-х класів.
Ключовим під час уроків з української мови та літератури стала
робота з текстами: тренувалося вміння розрізняти стиль, аналізувати тези, визначати
лінгвістичні маніпуляції. Коли вивчали
обкладинки книг різних видань , то сконцентрувалися на візуальному контенті: як тут автори можуть
маніпулювати емоціями, змінюючи ракурси висвітлення подій, як змінюючи картинку
можна привернути увагу до тієї чи іншої проблеми, яку зображено у
тексті.
Надані матеріали організаторами проекту, розробки уроків,
вправи дали можливість нам самим розробляти власні уроки, вплітати у канву
уроку матеріал, який дає змогу критично
переосмислювати навчальний матеріал, робити висновки, відрізняти неправдиву
інформацію від правди.
Використання сучасного
медійного контексту та контенту дозволяє інакше подивитися на традиційні
теми. Участь у проекті показала, що уроки стали жвавішими, сучасними,
ефективнішими. А результат, думаю, не забариться. Якщо учні стануть більш критично ставитися до того потоку
інформації, що отримують сьогодні з різних
джерел, будуть медіаграмотними, то ми закладемо підвалини до мислячого
суспільства, за яким майбутнє.
Опрацювуємо у групах матеріали на уроці української мови.
Учимося розумінню, що таке маніпуляція і як її розпізнати, що таке емоційне сприйняття інформації і як його трансформувати в критичний аналіз.
Опрацювуємо у групах матеріали на уроці української мови.
Учимося розумінню, що таке маніпуляція і як її розпізнати, що таке емоційне сприйняття інформації і як його трансформувати в критичний аналіз.
Розрізняємо, що таке факт, судження.