середа, 5 вересня 2018 р.

ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ 1-Х КЛАСІВ


Свідоцтво досягнень замість табеля: як та які досягнення тепер будуть оцінювати педагоги
Згідно з наказом МОН, у перших класах замість табеля учням видаватиметься свідоцтво досягнень. Оцінюватимуться вони за чотирирівневою системою.
СТРУКТУРА СВІДОЦТВА ДОСЯГНЕНЬ
Запропонований зразок свідоцтва складатиметься з двох частин:
ПЕРША:характеристика особистих досягнень учнів (заповнюється у жовтні як проміжний звіт, та у травні – як підсумковий).
ДРУГА:оцінювання предметних компетентностей (заповнюється лише у травні).

ЩО ЗАМІСТЬ ОЦІНОК
Для оцінювання пропонується чотирирівнева система:
Перший рівень: «має значні успіхи»;
Другий рівень: «демонструє помітний прогрес»;
Третій рівень: «досягає результату з допомогою вчителя»;
Четвертий рівень:«ще потребує уваги та допомоги».
ЩО ВВАЖАЄТЬСЯ ОСОБИСТИМИ ДОСЯГНЕННЯМИ?
До переліку особистих досягнень входять:
– вияв інтересу до навчання;
– активна робота на уроці;
– формулювання питань про щось нове, незрозуміле;
– вияв старанності у навчанні;
– зосередженість у роботі;
– самостійність під час роботи;
– доброзичливе ставлення до оточуючих;
– співпраця з іншими дітьми;
– вирішення конфліктів мирним шляхом;
– віднаходження успішних шляхів розв’язання проблем;
– дотримання правил поведінки під час уроку, ігор, відпочинку;
– здатність брати відповідальність за свої дії.


ЩО ВВАЖАЄТЬСЯ НАВЧАЛЬНИМИ ДОСЯГНЕННЯМИ (ПО ПРЕДМЕТАХ)?
Українська мова, мова корінних народів та нацменшин:
– уважно слухає і розуміє коротке висловлювання;
– вступає в діалог на теми, які викликають зацікавлення;
– дотримується правил спілкування: привітання, прощання, подяка;
– зрозуміло висловлює власні потреби, відчуття, спостереження;
– знає всі літери алфавіту, читає вголос доступні тексти (цілими словами і складами) з відповідною інтонацією;
– розуміє фактичний зміст прочитаних текстів;
– висловлює власне ставлення до прочитаного;
– виявляє інтерес до читання, відповідає на запитання, про кого (про що) любить читати;
– називає і розбірливо пише всі рукописні малі й великі літери алфавіту;
– списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту;
– пише під диктування слова ( в яких написання збігається із звучанням), до 5 речень з 3-4 слів.
Математика:
– додає і віднімає числа в межах 10;
– лічить об’єкти і записує числа в межах 100;
– порівнює числа у межах 100;
– розв’язує прості задачі на знаходження суми, різниці двох чисел;
– розв’язує прості задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, різницеве порівняння;
– орієнтується у просторі, пояснює розташування предметів;
– визначає геометричні форми предметів;
– вимірює довжини об’єктів за допомогою підручних засобів, лінійки.
Я досліджую світ:
– цікавиться темами, що вивчаються, виявляє допитливість до навколишнього світу;
– розповідає про себе, свою сім’ю, місце проживання;
– дотримується правил поведінки у громадських місцях, на природі;
– дотримується правил безпеки під час різних видів діяльності;
– встановлює найпростіші взаємозв’язки в живій та неживій природі;
– проводить найпростіші спостереження і дослідження у навколишньому світі.
Технології:
– пропонує і втілює власні творчі ідеї;
– належним чином користується матеріалами та інструментами;
– планує дії та виготовляє власні вироби.
Мистецтво:
– висловлює своє ставлення до мистецьких творів;
– охоче бере участь у спільних співах;
– відтворює прості ритми;
– втілює власні ідеї у художні образи;
– створює художні образи різними засобами.
Фізична культура:
– виявляє інтерес до рухових видів діяльності;
– дотримується встановлених умов та правил гри.
Іноземна мова:
– розпізнає знайомі слова у супроводі малюнків, наприклад, у книжці з малюнками, де використовується знайома лексика;
– розуміє просту особисту інформацію (ім’я, вік, місце проживання, країна походження), а також розуміє запитання на цю тему, спрямовані безпосередньо та особисто;
– продукує короткі фрази про себе, надаючи базову персональну інформацію (ім’я, адреса, родина).

За матеріалами сайту:     https://uk.etcetera.media


ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ПЕДАГОГІВ


Пам’ятка для педагогів: 5 фраз, які не варто говорити дітям

Народна мудрість каже: «Слово – не шабля, та глибоко ранить». І це справді так. EtCetera дізнавався, які фрази можуть завдати шкоди дитині та травмувати її.
ФРАЗИ-ІЗОЛЯТОРИ. Коли дитина їх чує, почувається зацькованою та непотрібною.
Приклади фраз:
– «Відійдіть від нього всі, нехай собі співає сам деінде»;
– «Я тебе навіть не хочу слухати»;
– «То я мушу мамі розповісти, що ти відмовляєшся вчити пісню?».
Такі фрази провокують дитяче цькування. Іншим дітям страшно опинитися на місці «відкинутої» дитини, але вони бачать її приниження та відчувають власну перевагу. Фрази, в яких педагог посилається на маму й тата, лякають дитину, руйнують її емоційні зв’язки з батьками, формують відчуття, що її покинули, адже батьків виставляють як загрозу й джерело покарання.
ФРАЗИ-ОЦІНКИ. Діти легко звикають до того, як їх оцінює педагог: «Дорослий знає краще, який я є».
Приклади фраз:
– «Поглянь, на кого ти схожий!»;
– «З таким лінивим хлопчиком ніхто не дружитиме»;
– «Не виконуватимеш вправи – залишишся нерозумним»;
– «Ще раз так зробиш – тебе виженуть із дитсадка!».
Після цього виховні впливи на дитину, яка погодилася з тим, що вона погана, уже неможливі. Такими фразами педагог програмує дітей на негативне майбутнє. Діти зневіряються, стають пасивними, припиняють фантазувати про своє майбутнє, не бачать позитивні перспективи.
ФРАЗИ-РОЛІ. Дитина дошкільного віку опановує гендерні моделі поведінки, вчиться усвідомлювати себе представником певної статі. Хлопчики пробують захищати інших, відстоювати свої інтереси. Дівчатка – виявляти турботу, ніжність тощо.
Приклади фраз:
– «Ти співаєш, як хлопчисько/дівчисько»;
– «Вередуватимеш, ніхто тебе заміж не покличе»;
– «Справжні хлопчики не плачуть».
ФРАЗИ-ЖАХАЛКИ. Страхи можуть закріпитися і виявлятися впродовж усього життя.
Приклади фраз:
– «Не припиниш кричати, покличу поліцейського»;
– «Якщо не заспіваєш правильно цю фразу, залишишся ночувати в групі разом зі сторожем!».
Страхи негативно впливають на психічний розвиток дитини, роблять її скутою, забирають енергію, якої потім бракує на пізнавальну активність.
ФРАЗИ-СТОПЕРИ. Не можна замінити фізичну активність завмиранням, це призведе до ще більшого «вибуху».
Приклади фраз:
– «Стій на місці!»;
– «Замри!»;
– «Припини крутитися!».
Потреба в русі – базова і надважлива для загального розвитку дошкільників. Якщо педагог постійно зупиняє дитину, забороняє рухатись, це може позначитися на її психоемоційному стані.
Будьте доброзичливими.

За матеріалами сайту:     https://uk.etcetera.media