Шановні колеги! Вдячна, що Ви завітали на
сторінки мого блогу. Дякую за Ваші відгуки. Для мене важливо ділитися з Вами та
отримувати зворотній зв’язок від Вас.
Сподіваюся, що так буде і надалі.
Головний
тренд у сучасній освіті — це зміни у світогляді, у психології людей, які
починають працювати вчителями; зміна ролей, які вони виконують в освіті.
Сучасні методи виключають фронтальне навчання та ретранслювання знань. Сьогодні
передусім важливо володіти так званими soft skills — вмінням працювати в
команді, вирішувати проблеми та знаходити творчі рішення, відчувати задоволення
й щастя від діяльності, від життя. Сьогодні ми
легко переходимо на онлайн освіту (у зв’язку
з пандемією) і все більше переконуємося, що діяльність школи неможлива без особистості вчителя. У контексній формулі
Нової школи одне з визначальних місць відводиться вчителям нової формації, які
мають мотивацію, націлені на успіх. Такі вчителі виконують в освітньому процесі
ролі наставника, фасилітатора, консультанта, менеджера, перебувають в авангарді
суспільних та освітніх перетворень. Але, як і завжди, при впровадженні
будь-якої реформи ( а їх було чимало на моєму педагогічному шляху) ми
захоплюємося нововведеннями, новотермінами, новотеоріями та новотехнологіями і
втрачаємо чи не замислюємося над тим, що втрачаємо головне – особистість учителя, який сам має вміти
працювати у команді, сам має критично оцінювати
потік інформації, має стати
супервізором. А він приміряє нові ролі, і десь там губиться.
Українська школа буде успішна, якщо до неї
прийде успішний учитель. Він – професіонал і щаслива особистість – вирішить дуже багато питань
щодо якості викладання, обсягу домашніх завдань, комунікації з дітьми та
адміністрацією школи. До дітей має прийти людина-лідер, яка може вести за
собою, яка любить свій предмет, яка його фахово викладає, разом із тим – він щасливий, натхненний, упевнений,
організований. Імпонують наступні
висновки:
ü Вчитель має бути готовим до процесу оновлення педагогічної системи
ü Сьогоднішнє завдання вчителя – створити умови для розвитку учня, його
здібностей, творчого сприйняття знань, виробити вміння самостійно мислити,
мотивацію до вивчення предметів
ü Учень має навчитися не тільки відповідати на запитання, а й вміти їх
ставити і шукати на них відповіді
ü Сучасний вчитель – демонструє універсальні й предметні способи дії, ініціює
дії учні, корегує і консультує їх, знаходить способи включення в роботу всіх,
створює умови для набуття життєвого досвіду, є партнером учнів та батьків
ü Сучасний вчитель ставить мету конкретну, чітко сформовану; вимірювальну,
реальну, можливу для досягнення, визначену в часі
ü Виробити в учня потребу та вміння
навчатися впродовж життя може тільки той, хто сам постійно навчається, вміє і
бажає цього.
Тож,
будьте сучасними, але не втрачайте любов до життя, смакуйте кожною миттєвістю,
насолоджуйтеся тим, що робити й лише тоді будете цікавими для своїх учнів. А
інакше навіщо!