ПРОЕКТ "ОБДАРОВАНІСТЬ"

Паспорт  проекту
"Обдарованість"

Назва проекту
Обдарованість
Місто
Краматорськ
Назва навчального закладу
Краматорська українська гімназія Краматорської міської ради Донецької обл.
Контактні дані керівника
Щербак Вікторія Юріївна,
р.т. (06264) 6-43-53, e-mail: PUG1@yandex.ru
Прізвище координатора  та автора проекту
Сезько Тетяна Анатоліївна , заступник директора Краматорської української гімназії
р.т. (06264) 6-53-30, e-mail: PUG1@yandex.ru
Обґрунтування актуальності проекту
Проект демонструє дієву модель роботи з обдарованими дітьми, результативні підходи до організації цієї творчості; спрямована на вдосконалення психолого-педагогічного супроводу обдарованих дітей.
 Реалізація проекту дає можливість:
·        cтворити таке середовище, таку атмосферу життєдіяльності дітей, яка б сприяла гармонійному розвитку особистості кожного гімназиста, починаючи з моменту приходу дитини до школи;
·         формувати, зберігати і підтримувати фізичне, психічне і духовне здоров'я;
·         сприяти свідомому вибору учнями "ключової" сфери діяльності, починаючи із середньої ланки навчання (допрофильне навчання);
·         домогтися результативності навчально-виховного процесу за умови мінімальних витрат часу, зусиль, засобів;
·        застосовувати, творчо використовувати проект чи його елементи в практиці інших педагогічних колективів
Мета і завдання
          Задоволення освітніх та національно-культурних запитів обдарованих дітей; їх підтримка до здобуття вищої освіти й самостійного життя; удосконалення системи роботи щодо пошуку та підтримки обдарованих гімназистів.
           Пошук шляхів поліпшення якості навчання через впровадження інноваційних педагогічних технологій, які передбачають розвиток творчих здібностей учнів .
1.     Пошук шляхів поліпшення якості навчання через провадження інноваційних педагогічних технологій, які передбачають розвиток творчих здібностей учнів.
2.     Розробка нових видів діяльності:
·        науково-дослідницького;
·        науково-практичного;
·        проектувального
·        творчого
3.     Системна підтримка обдарованої молоді, її творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку

Стислий зміст
      Передбачено принципи роботи з обдарованою молоддю, шляхи розв’язання завдань; система роботи Краматорської української гімназії із здібними і талановитими дітьми; висвітлено завдання і напрямки роботи з обдарованою молоддю.
Реалізація проекту дасть можливість:
·        задовольнити потреби учнів в одержанні більш високого освітнього рівня з базових дисциплін, у порівнянні з державним стандартом;
·        усунути невідповідність між можливостями і результативністю діяльності учнівського і педагогичесого колективів;
·        підготувати найбільше конкурентноздатних випускників, адаптованих до життя у швидко мінливому суспільстві протягом усього періоду навчання;
·        підвищити імідж нашої гімназії.
Етапи реалізації:
ü підготовчо-організаційний (організація роботи творчої групи вчителів, проведення діагностичних досліджень, розробка концептуальних положень проекту);
ü планово-прогностичний (планування роботи, розробка рекомендацій для всіх учасників навчально-виховного процесу, прогнозування результатів);
ü  організаційно-виконавчий (проведення семінарів, фестивалів педагогічної майстерності, діагностика вчителів, учнів, робота навчально-пізнавальних центрів);
ü корекційно-оцінювальний (проведення психолого-педагогічних консультацій, тренінгів);
·         підсумковий (підведення підсумків діяльності і внесення коректив).
Творчі справи :


ü предметні олімпіади;
ü  організація пошуково-дослідної роботи;
ü Інтелектуальні конкурси;
ü організація роботи наукового товариства гімназистів;
ü проведення предметних декад;
ü участь у МАН;
ü  консультування учнів з предметів;
Очікувані результати :
1.     Надання оптимальних можливостей для розвитку творчих здібностей та одержання різносторонньої освіти та високої культури.

2.     Самореалізація особистості в процесі творчої діяльності

3.     Результативність участі гімназистів у предметних олімпіадах,конкурсах тощо.


Принципи організаційної роботи з обдарованими дітьми:
1.     Створення середовища, в якому б змогла максимально розкрити свої таланти та здібності дитина.
2.     Створення оптимальних умов для реалізації особистісних нахилів, найповнішого вияву таланту.
3.     Оптимістичний прогноз розвитку особистості.

         Шляхи розв’язання завдань Проекту
1.     Поповнення та корекція банку даних про обдаровану молодь
2.     Впровадження та випробування сучасних методик виявлення, підтримки та розвитку обдарувань.
3.     Використання новітніх педагогічних технологій, спрямованих на розвиток обдарованості.
4.     Розширення кола предметів для поглибленого та профільного вивчення.
5.     Активне залучення гімназистів до науково-дослідницької, пошукової творчої діяльності в гуртках, філіях Малої академії наук, наукових конференціях, інтелектуальних конкурсах.
6.     Популяризація здобутків обдарованої молоді та педагогічних надбань роботи з нею у ЗМІ на гімназійному сайті.


         Нормативно-правове забезпечення роботи з обдарованою учнівською молоддю:
·                   Указ Президента України № 1419 від 30.12.1998 р. «Про стипендії Президента України учасникам і призерам міжнародних учнівських олімпіад з базових навчальних предметів»;
·                   Указ Президента України № 169 від 05.02.2000 р. «Про відзначення призерів і учасників міжнародних учнівських олімпіад та їх учителів»;
·                   Указ Президента України № 413/2005 від 04.07.2005 р. «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні»;
·                   Указ Президента України від 30.09.2010 р. № 927 "Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді";
·                   Державна цільова програма роботи з обдарованою молоддю на 2007 – 2010 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів від   08.08.2007 р.;
·                   Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерно ті, затверджені наказом МОНУ № 305 від 18.08.1995 р.;
·                   Накази МОНУ, інструктивно-методичні листи МОНУ та інституту інноваційних технологій і змісту освіти;
·                   Наказ УОН Донецької ОДА від 19.11.2010 р. № 660 "Про проведення обласного конкурсу проектів: програм щодо організації роботи з обдарованими дітьми";
·                   Обласна цільова програма підтримки та розвитку обдарованості "Надія Донеччини" на 2012-2020 р.р.".

         Система управлінських дій:

1.  Створення динамічної системи оволодіння педагогами глибокими теоретичними знаннями з педагогіки, психології, управління.
2.  Координування дій і забезпечення взаємодії усіх служб для задоволення потреб учителів та гімназистів.
3.  Здійснення керівництва науково-дослідницькою роботою, роботою гімназійного товариства МАН.
4.  Постійний аналіз та прогнозування педагогічного процесу з метою перевірки його ефективності й вчасного корегування.
5.  Створення творчої атмосфери для пошуку, осмислення і впровадження інноваційних ідей.
6.  Організація психолого-педагогічного супроводу та підтримки обдарованих учнів.

Місце та роль педагога у роботі з обдарованими дітьми
Завдання вчителя – пробудити інтелект і творчі можливості в гімназистів, спрямувати їх на заняття науково-дослідною діяльністю, зорієнтувати талановитих дітей на оптимальний вибір наукової проблеми, взяти на себе керівництво пошуковою роботою вихованців.
Як навчити дитину творити? Як розвинути те креативне зернятко, що закладене природою в людину? Ми розглянемо творчу діяльність учнів як таку, що сприяє розвитку цілого комплексу якостей творчої особистості:
·        самостійності у виборі знань;
·        працелюбності;
·        уміння бачити спільне в різних і різне в подібних явищах;
·        розумовій активності і тощо.
Результат – кінцевий продукт творчої діяльності. Безперечно, щоб щось створити, потрібно мати певну кількість знань. Дитина спочатку повинна осмислити теоретичний матеріал, а потім вже пропустити загальне через індивідуальне. Ще Горацій визначив мету творчості так: «По-своєму сказати про загальне».
Щороку конкурси учнівської творчості активізують креатину думку нашого юнацтва, переконуючи нас у невичерпності творчих можливостей учнівської молоді.
У своїй роботі вчителі Краматорської української гімназії керуються висловом: «Немає необдарованих дітей – є дорослі, які не займаються розвитком дитини, адже будь-які здібності, творчі також, потребують розвитку».

         Науково-методичне забезпечення

1.      Проведення детального теоретико-методологічного аналізу змісту роботи з обдарованою молоддю, критеріїв та норм.
2.      Усвідомлення ролі адміністрації гімназії та його ефективної взаємодії з психологічною службою.
3.      Організація участі гімназистів в інтелектуальних іграх, конкурсах, конференціях міського та обласного, Всеукраїнського та Міжнародного рівня.
4.      Розробка моніторингу результативності освоєння та запровадження Програми.
5.      Упровадження в навчальний процес навчально-виховних технологій, які відповідають задачам та специфіці роботи з обдарованими дітьми.
6.      Розробка індивідуальної програми співпраці вчителя та обдарованого гімназиста.
7.      Підтримка ділових зв'язків з вищими навчальними закладами шляхом проведення науково-практичних конференцій та семінарів.



Завдання і заходи щодо виконання
Програми роботи з обдарованою молоддю

Завдання та
напрямки роботи
Зміст напрямків
І. Підвищення рівня науково-методичного забезпечення педагогічних працівників, що працюють з обдарованою молоддю
         1. Корекція та поповнення банку даних про діагностичні методики, спрямовані на виявлення обдарованих дітей за віковими категоріями.
         2.Запровадження єдиного науково-методичного підходу до визначення критеріїв відбору обдарованих дітей.
         3. Запровадження програми психолого-педагогічного супроводу обдарованих дітей.
         4. Удосконалення та корекція методик, спрямованих на виявлення і розвиток здібностей обдарованої молоді.
         5.  Організація, проведення семінарів з питань роботи з талановитими учнями.
         6.Участь у міських та обласних заходах, курсах підвищення кваліфікації вчителів з даної проблеми.
         7.У рамках методичного консультування поновити збірки олімпіадних завдань з базових дисциплін для проведення олімпіад.
         8.  Розробка системи індивідуальних інтелектуальних, пізнавальних, творчих завдань для обдарованих.
         9.Розробка методологічних рекомендацій щодо роботи із здібними дітьми
         ІІ.Виявлення обдарованої молоді і створення умов для її розвитку. Забезпечення доступності освіти
         1.  Створення та постійна корекція гімназійного банку даних "Обдарованість".
         2.  Забезпечення підготовки та участі в олімпіадах, творчих конкурсах, конференціях, змаганнях здібних та талановитих дітей.
         3. Збереження та розширення мережі гуртків, факультативів та інших творчих об’єднань.
         4.Залучення дітей до науково-дослідницької роботи, проведення гімназійного конкурсу-захисту наукових робіт Малої академії наук; участь у міському, обласному, Всеукраїнському етапах.
         5.  Проведення щорічного гімназійного свята "Урочиста академія" за участю призерів олімпіад, конкурсів, змагань. Участь у міському святі
         ІІІ.Кадрове забезпечення
         1.  Підвищення кваліфікації педагогічних працівників засобами самоосвітньої роботи, планової курсової перепідготовки.
         2.  Впровадження передового досвіду з питання роботи з обдарованою молоддю.
         3.  Забезпечення психолого-методичної підготовки вчителів до роботи з обдарованими учнями шляхом проведення семінарів, консультацій, самоосвітньої діяльності
         ІV.  Модернізація матеріально-технічної бази навального закладу
         1.Забезпечення навчально-методичними матеріалами необхідними для роботи з обдарованими дітьми.
         2Модернізація обладнання комп’ютерного класу.
         3.  Зміцнення спортивної бази.
         4.  Поповнення матеріально-технічної бази гімназійного театру-студії "Світанок"
         V.  Співробітництво
         1.Участь у Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах обдарованих учнів.
         2Сприяння педагогічним працівникам у залученні їх до участі у професійних конкурсах, програмах.
         3.  Активізація співробітництва з ВНЗ
         VІ.  Соціальний захист обдарованої молоді
         1.  Сприяти організації оздоровлення та відпочинку обдарованих дітей під час канікул.
         2.  Проводити роботу серед молоді з підготовки робіт на отримання грантів Президента України для обдарованої молоді, стипендій
         VІІ.  Популяризація досягнень 
         1.  Постійно обновляти інформаційний стенд "Гордість і надія гімназії" з результативністю переможців, призерів олімпіад, конкурсів, змагань.
         2.Висвітлювати творчі здобутки педколективу на сторінках ЗМІ. Пропагувати учнівську працю у досягненнях високих показників дослідницьких робіт та перемоги у творчих змаганнях
         3.Проводити презентацію моніторингових досліджень щодо результативності роботи навчального закладу з обдарованими та здібними дітьми на обласних курсах підвищення кваліфікації учителів міста та області. (співпраця із учителями філологами та учителями природничих дисциплін  налагоджено з 2010 року)

        
 Соціально-психологічне забезпечення

1.        За допомогою діагностичних методів виявити учнів з ознаками вікової обдарованості.
2.        Розробити індивідуальні програми навчання та розвитку дітей з ознаками вікової обдарованості.
3.        Досліджувати та коректувати процеси особистісного росту дітей.
4.        Забезпечити психологічний супровід учнів протягом навчання у закладі.
5.        Організувати роботу постійно діючих семінарів, нарад для вчителів, які працюють з обдарованими гімназистами.

         Матеріально-технічне забезпечення

1.       Використовувати комп’ютерний клас гімназії з метою формування практичних навичок використання засобів сучасних інформаційних технологій у практичній діяльності обдарованих дітей.
2.       Укомплектувати методичний кабінет гімназії необхідною науково-методичною літературою.

3.        Залучати спонсорське фінансування з метою реалізації завдань Проекту.

Немає коментарів:

Дописати коментар