14 березня 2019 р. на базі Краматорської
української гімназії відбувся міський семінар для заступників директорів міста
Краматорська з теми: «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА - НОВИЙ ЗМІСТ ОСВІТИ. НОВІ
ПРОФЕСІЙНІ РОЛІ ТА ЗАВДАННЯ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В КОНТЕКСТІ
КОНЦЕПЦІЇ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ».
На семінарі було представлено досвід адміністрації та педагогічного колективу гімназії. Творча група підготувала для учасників засідання різні форми роботи: інтерактивну міні-лекцію, методичні вправи, руханки, роботу в групах тощо.
На семінарі було представлено досвід адміністрації та педагогічного колективу гімназії. Творча група підготувала для учасників засідання різні форми роботи: інтерактивну міні-лекцію, методичні вправи, руханки, роботу в групах тощо.
- показати можливості реалізації нових ролей та завдань учасників навчально-виховного процесу в контексті Концепції НУШ;
- продемонструвати творче використання прогресивних технологій навчання та сучасних прийомів педагогічної та управлінської техніки у процесі викладання навчальних дисциплін, управлінській діяльності;
- обмінятись досвідом, педагогічними знахідками; стимулювати до самовдосконалення та творчого зростання;
- оцінити власні вміння використовувати сучасні підходи у компетентнісному полі Нової української школи.
Не
випадково гаслом були обрали слова «продукуємо
ідеї», бо ідея – то найвища форма пізнання й мислення, яка не лише відображає
об’єкт, а й спрямована на його перетворення. Кращий спосіб отримати гарну ідею – мати багато ідей!
Сезько
Т.А., заступник директора з навчально-виховної роботи, яка була ведучою
семінару, виразила сподівання, що семінар, буде сприяти створенню та поширенню цікавих, перспективних та унікальних
ідей.
Зокрема, у доповіді заступника йшлося про
те, що для того, щоб надати необхідну методичну допомогу учителю нам, управлінцям, необхідно не лише спостерігати за процесом впровадження змін,
необхідно досконало володіти техніками як викладання, так і контролю,
організації впровадження цих технологій.
Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на
місці, той відстає.. А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед і не
зупинятися, досягнувши вершини»
Сьогодні
ми прагнемо перейти до школи,
- яка розвиває індивідуальність
- забезпечує свободу вибору.
Але щоб користуватися свободою вибору,
повинні розуміти, як робити цей вибір.
Так, сьогодні Нова школа потребує нового вчителя, який зможе стати агентом змін. Реформою передбачено низку стимулів для особистого і професійного зростання.
Так, сьогодні Нова школа потребує нового вчителя, який зможе стати агентом змін. Реформою передбачено низку стимулів для особистого і професійного зростання.
Наша школа буде успішна, якщо вчитель буде успішним. Він вирішить багато питань щодо якості викладання, обсягу домашніх завдань, комунікації з дітьми, батьками та адміністрацією. Сучасний учитель- це людина, яка може вести за собою, яка любить свій предмет та фахово викладає.
У
зв’язку з цим варто говорити про нову роль вчителя – не як єдиного наставника
та джерело знань, а як коуча, фасилітатора, тьютора, модератора в
індивідуальній освітній траєкторії дитини. У наше життя стрімко увірвалася нова термінологія. Важливо розуміти значення
цих понять та правильно виконувати свої
ролі.
Чимало інформації у нормативно-правових документах
приділено постаті учителя, директора, управлінця, як такого, майже не виписано,
не виокремлено ролі заступника
директора. Існує нагальна потреба змінити підходи до методичного супроводу
навчально-виховного процесу. Але які
способи будуть найефективнішими?
Технологія управління характеризується чітко визначеною послідовністю методів, операцій, завдяки яким, маємо результат при найменших витратах сил, засобів, часу. Принципово важливим фактором у технології управління є стиль керівництва навчально-виховним процесом.
Суть, призначення й основна мета діяльності заступника директора складається в технологізації освітнього процесу й управління ним. Можна стверджувати, що заступник – це технолог навчального процесу. З одного боку він є супервайзером, а з іншого – проектувальником і виконавцем управлінської технології. На сучасному етапі соціальні вимоги до школи якісно змінилися. Отже, ми повиненні перебудувати свою роботу з врахуванням цих змін. У системі внутрішньошкільного управління необхідно відійти від стереотипів, які склалися, змінити технологію управління. Відомо, що чим краще адміністратор володіє теорією і практикою управління, тим ефективнішим він буде.
Школа – живий організм, який потребує злагодженої роботи. Спектр наших функціональних обов’язків чималий: організація навчального процесу, відстеження виконання навчальних програм, якості викладання, здійснення контролю за постановкою навчально-виховної роботи, успішністю і відвідуванням учнів, регулювання навантаження вчителів, організація методичної роботи, складання розкладу навчальних занять тощо ,тобто заступник директора виконує роль «двигуна», усі сили якого направлені на підтримку робочого ритму в колективі, створенні позитивного мікроклімату, продуктивної взаємодії колег.
Отже, сьогодні говоримо про нові ролі педагога, а значить і про нові підходи до управлінської діяльності у концепції Нової української школи :
Педагоги
гімназії продемонстрували перші результати створення нового освітнього
середовища у навчальному закладі, вони лише приміряють нові професійні ролі сучасного педагога НУШ.
Нагадаємо, що
КОУЧ — це той, хто допомагає досягти професійної
мети, спирається на природні задатки особистості.
МЕНТОР —
наставник, що самостійно встановлює інтенсивність та напрямок дії. Завдання
ментора — допомагати тоді, коли просите про допомогу.
ТЬЮТОР —
педагог, який працює індивідуально, виявляє запити, проектує діяльність,
наступні кроки, організовує рефлексію. Це ключова фігура в дистанційному
навчанні.
МОДЕРАТОР — той, хто налагоджує комунікативну взаємодію
у групі, адміністратор форуму, організовує рефлексію.
ФАСИЛІТАТОР
– учитель, основне завдання якого полягає
в стимулюванні та направленні процесу самостійного пошуку інформації та
спільної діяльності.
СУПЕРВІЗОР (СУПЕРВАЙЗЕР) — адміністративна
посада. Супервізор це організатор робіт, які потребують від їх учасників
виконання дій за певною програмою, він спостерігає за правильністю виконання
дій.
Сучасна загальноосвітня школа може бути успішною лише тоді, коли на чолі стоїть згуртована команда професіоналів, що володіє новими технологіями навчання, виховання та менеджменту освіти. Які ідеї будуть пріоритетними в цій команді, такою й буде вся діяльність школи. Це вже аксіома.
Ми зобов'язані навчити дітей будувати стосунки, в які вони зануряться незабаром, виховувати успішну особистість, яка знайде себе в творчій діяльності, навчиться працювати й відпочивати, любити сім'ю та Батьківщину. Перед нами стоять глобальні завдання. Одній людині, навіть директору школи, їх не вирішити. Необхідна команда однодумців, команда, здатна захопити і повести за собою вчителів, учнів та їхніх батьків.
Суть інноваційної діяльності не тільки в тому, щоб розвивалися діти. Не менше потрібна вона й для того, щоб професійно ріс педагог. Йому має бути цікаво вирішувати завдання, які ставить життя. А старими способами це зробити неможливо, хоча це зовсім не відкидає класики.
Успішна
діяльність школи завжди залежить від того, хто нею керує. За нового часу
особливо важливою стає роль адміністрації - директора та його заступників, які
повинні вміти не тільки організувати навчально-виховний процес, а й зробити
його максимально ефективним. Нині ми працюємо в ринковому середовищі,
зобов'язані щоденно приймати багато важливих управлінських рішень - від пошуку
шляхів підвищення якості освіти до
пошуку способів розв’зання нових методичних викликів.
Підвищення ефективності навчального процесу зараз визначається побудовою сучасних управлінських відносин, зростанням керованості цим процесом і в учнівському, і в педагогічному колективах. Не можна управляти складними інноваційними системами за допомогою простих чи спрощених методів. Це з одного боку. З іншого – живим шкільним організмом не може управляти сухий і прагматичний менеджер, бо школа – це рух, думка, саме життя.
То що ж таке адміністрація сучасної школи – команда висококласних педагогів чи вмілих менеджерів? Зараз ця проблема особливо актуальна.
Сфера освіти – єдина із сфер економіки, де адміністрація управляє таким специфічним ресурсом, який має одночасно три складники: діти, батьки і педагогічний колектив. Саме тому менеджмент необхідний. Проте в підходах до дитини необхідна педагогіка. Тож, і директор, і його заступники мусять бути чудовими педагогами й менеджерами і по суті, і по духу, й мимоволі.
На семінарі присутні мали змогу познайомитися із наступними темами:
СТВОРЕННЯ
СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ В УМОВАХ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ НУШ у КУГ.
ВОЛЧЕНКО Т.А. КРОЛІВЕЦЬ Н.М. ,
ПРО СУЧАСНИЙ УРОК ІНОЗЕМНОЇ МОВИ.
ДМИТРІЄВА І.Г.,
МЕТОДИЧНИЙ КЕЙС: ЩОДЕННИК НУШ.
СЕЗЬКО Т.А., заступник директора
з навчально-виховної роботи
МОЖЛИВОСТІ
ВПРОВАДЖЕННЯ STEM – ОСВІТИ.
ЛАБОРАТОРІЯ РОБОТОТЕХНІКИ У
ГІМНАЗІЇ.
ГРУЗІНА Н.В.,
ЕЛЕМЕНТИ
МУЛЬТИМЕДИЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА РІЗНИХ
ЕТАПАХ УРОКУ МАТЕМАТИКИ.
ІЛЬЧЕНКО І.І.,
РЕЗУЛЬТАТИ
ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У РОБОТІ З ФІЛОЛОГІЧНО ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ: ЛІНГВІСТИЧНІ
ІГРИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОГО УЧНЯ, ЗДАТНОГО ДО ТВОРЧОГО ТА НАУКОВОГО
ПОШУКУ.
МЕЛЬНИК І.Р.,
учитель української мови та літератури, керівник
гуртка «Мовно-літературна майстерня», «Крок до науки»
ВІРТУАЛЬНА
РЕАЛЬНІСТЬ.
ІВАНИКІНА К.О.,
Учасники
семінару прийшли до висновку, які б функціональні обов’язки чи ролі не виконував би заступник директора, функцію
керівництва людьми оцінюється набагато
вище, ніж функцію простого адміністрування. Цим було підкреслено значимість
лідерства як невід'ємної якості керівника. Людям більше не потрібен
менеджер-адміністратор. Їм потрібен лідер, який би надихав їх на працю, викликав
у них бажання працювати з максимальною самовіддачею. Лідер, який закликав би
людей вкласти душу в роботу, заразив їх світлою ідеєю, прекрасною казкою, а
вони повірили б у неї. Будьте лідером для своїх
колег!
Пишаюся приналежністю до кагорти креативних, мудрих колег, які готові до змін і вже сьогодні будують НОВУ УКРАЇНСЬКУ ШКОЛУ в стінах КРАМАТОРСЬКОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ.
Немає коментарів:
Дописати коментар